Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Dobrodošli na NS Auto Forum!

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Go Down

Author Topic: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji  (Read 23005 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miloš

  • President
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 7436
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #30 on: January 29, 2010, 10:35:18 AM »

Jedino sto Fiat u tom segmentu jos uvek nije uspeo da napravi tako kompletan proizvod kakav je Focus. Posebno se to odnosi na Focus prve generacije, koji je, uz Golfa II, verovatno najuspeliji auto u istoriji kompakt klase. Kad bolje razmislim, prelazak sa Escorta koji je 90-tih sve vise pocinjao da lici na (tadasnji) Hyundai na Focusa i nije mnogo manje znacajan od prelaska s Bube na Golfa  :D.
« Last Edit: January 29, 2010, 10:38:32 AM by Milos »
Logged

basara

  • Hero Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2597
  • Vorsprung durch Technik
    • BNL SYSTEMS
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #31 on: January 29, 2010, 10:41:51 AM »

Jedino sto Fiat u tom segmentu jos uvek nije uspeo da napravi tako kompletan proizvod kakav je Focus. Posebno se to odnosi na Focus prve generacije, koji je, uz Golfa II, verovatno najuspeliji auto u istoriji kompakt klase. Kad bolje razmislim, prelazak sa Escorta koji je 90-tih sve vise pocinjao da lici na (tadasnji) Hyundai na Focusa i nije mnogo manje znacajan od prelaska s Bube na Golfa  :D.
Slazem se u potpunosti samo ovo nema veze sa servisom i Mondeom.

Gomi

  • Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 76
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #32 on: January 29, 2010, 02:10:22 PM »

Jooj Basara, ubi me sad u pojam. Znači, misliš da ću pored početne cene imati inicijalno ulaganje u Mondea od 2.000 evra i ko zna još koliko hiljada evrića u narednih 5-7 godina?

Ajd' onda kaži sa kojim modelom ne bih tako prošao? Uvažavam sve sugestije (zato sam i ovde).

Da, neko me je pitao. Vozim Mercedes 190E, '87. godište, sa ugrađenim plinom. Pre tri godine sam ga platio 3.100 evra i do sada dao oko 2.000 evra na razne popravke. Da bi mu sve radilo 100% kako treba, valjalo bi uložiti još 1.000 evrića, al' to nemam nameru da radim.
Logged

Puky

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 3492
    • Singi inzenjering
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #33 on: January 29, 2010, 02:19:39 PM »

U svaki polovan auto treba uvek u startu ulozi i to je OK. Podrzavam ovo.
Ali, vremenom exploatacije se pojavljuju novi kvarovi, redovno odrzavanje, zamena guma ...  i stalno imas ulaganje u kola.
Logged
Crazy, not stupid

Glupost je neunistiva, neunistivaaa!

Davor

  • Advanced Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 552
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #34 on: January 29, 2010, 02:26:20 PM »

 Uzmi kao osnovu da kupujes auto sa bar 150hkm a realnije oko 200hkm,smatraj da je sasvim normalno da u skorije vreme mu ode kvacilo sa zamajcem,turbina,PVP,trap zavisno od voznje moze dosta da predje a i on je pri kraju na toj kilometrazi,gume,kocnice to je vec u redovno odrzavanje koje se na svakom autu menja na oko 50hkm(plocice nekad i cesce).
Uzmi kao drugi relevantan podatak koliko ima prodavnica rezervnih delova u NS-u,koliko ima servisa(a ima ih daleko menje nego za WV,Opel i sl.),pogledaj malo i otpade(uvek je bolje uzeti polovan originalni deo nego kopiju,jer za nov original se dugo ceka a i kosta,a otpada za Forda bas i nema mnogo,a to ti sve poskupljuje cenu odrzavanja auta),i znaj da ford nikad nece imati ni blizu cene Pasata koliko god bio dobar,takva je hijerarhija i gotovo.U pravu si da kad ga sad uzmes za 5.5-6000e da mu nece previse moci opasti cena jer je sad vec 9 godina to star auto,ali realno je da za 6-7 godina nece vredeti vise od 3500e(kao sad Mondeo oko 94-tog godista).
Raspitaj se u servisima,koliko kosta zamena plivajuceg zamajca,remont turbine,pitaj u prodavnicama posto su delovi za njega pa sracunaj sta ti se vise isplati.
Logged

Puky

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 3492
    • Singi inzenjering
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #35 on: January 29, 2010, 03:13:51 PM »

Gde su amortizeri, lezajevi, nesto od el. instalacije, akumulator, bobine, ... spisak delova na kolima je pooodugacak.
Logged
Crazy, not stupid

Glupost je neunistiva, neunistivaaa!

basara

  • Hero Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2597
  • Vorsprung durch Technik
    • BNL SYSTEMS
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #36 on: January 29, 2010, 06:01:59 PM »

Ti stvarno mislis da kupis polovan auto, ulozis u njega 2000e i da si miran 7 god...i sad ti tu nesto nije jasno kad ti kazem da ne moze tj. trazis nesto ga ti predlozim.
Mozda moze na nekoj drugoj planeti ili u nekom filmu gde je reziser odavno umro, ali na Zemlji i realnom zivotu ne moze.

E ovako, ako kupis novog lexusa gde ne trebaju dodatna ulaganja (svi znamo zasto - ZATO STO JE NOV a pritom i jako kvalitetan), neces moci da ga vozis 7 god bez ulaganja, ali cak i ako stoji svih 7 god u garazi jer ce bar gume da ti propadnu....  :thunder:

Gomi

  • Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 76
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #37 on: January 30, 2010, 09:49:03 AM »

Oj bre Basara, nisam mislio bukvalno da ću uložiti 2.000 evra i biti miran godinama, već da mi se valjda nakon toga, osim redovnog održavanja, neće dešavati kvarovi od 1.000 i više evrića.

Živo me zanima, da si na mom mestu šta bi ti uradio (šta bi kupio) i na kolike troškove bi računao u narednih 5 do 7 godina? Ja sigurno ne znam dovoljno i nemam iskustva kao ti, pa su mi i procene, a samim tim i odluke verovatno pogrešne. Evo, otvoren sam za sve varijante, od polovnog dizelaša ili benzinca do novih auta sa nižom cenom (Suzuki SX4 sedan, Renault Thalia, I30 na lizing na 5 godina bez kamate, Kia Ceed po specijalnim uslovima finansiranja...).
Logged

Darko

  • Urednik
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2842
    • Superb 1.4 tsi, Caddy 2.0 sdi
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #38 on: January 30, 2010, 10:41:45 AM »

Da ti malo prijblizim cenu odrzavanja auta te klase,  pre par dana smo radili servis na alfi 156 1.6 benzinac. Radjeno je sledece,  zamena kaiseva i spanera,  zamena vodene pumpe,  reparacija varijatora,  zamena ulja i svih filtera. Delovi su 21500 din,  i ruke 6000 din
Logged
al cuore non si comanda

Vule

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 6572
    • Brava Eco Friendly
    • NS Auto Forum
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #39 on: January 30, 2010, 10:57:20 AM »

Pa dobro, to i nije strašno. Ja sam na Puntu nedavno radio veliki servis (znači kaiševi, filteri i sve to), zamenu vodene pumpe, novi set kvačila i popravka nekih sitnica (zamena vozačeve brave, štelovanje ručne itd...), sve ukupno je bilo 45000 dinara u Fiatinu...
Logged
“I’d rather lose by a mile because I built my own car than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don’t let someone else write the book.”

Darko

  • Urednik
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2842
    • Superb 1.4 tsi, Caddy 2.0 sdi
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #40 on: January 30, 2010, 11:17:27 AM »

Da,  i ovo sve na alfi je radjeno u fiatinu.
Logged
al cuore non si comanda

Vule

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 6572
    • Brava Eco Friendly
    • NS Auto Forum
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #41 on: January 30, 2010, 11:24:05 AM »

Da to sve radiš na Mondeu, bilo bi dosta skuplje sigurno, tako da ne stoji ta rečenica "održavanje auta te klase". Jeste Alfa u klasi Mondea, ali većina delova košta kao za Punto, možda maalko više :D

Probaću baš da nađem taj račun za servis, imam ga negde, pa da uporedimo cene malo :)
Logged
“I’d rather lose by a mile because I built my own car than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don’t let someone else write the book.”

basara

  • Hero Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2597
  • Vorsprung durch Technik
    • BNL SYSTEMS
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #42 on: January 30, 2010, 05:54:17 PM »

Do 6000e nemas bolje kupovine od Stila.

Gomi

  • Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 76
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #43 on: January 30, 2010, 06:42:01 PM »

OK, počinjem da gledam i Italijane. Nema mi druge.

Danas prođe komšija sa Alfom 156 karavan, srebrnom, i supruga i ja se pogledasmo. Dopala nam se, a iskreno, nju nikad nismo uzimali u obzir, kao ni Fiata ili Lanciu. Vidim sad po oglasima da bi nam 1.8 ts bila prava mera što se konjskih snaga tiče, varijanta benzin + plin. Jedino me brine potrošnja obzirom na toliku snagu. Nalazim na netu nestvarno veeeeelike cifre kad je benzin u pitanju. Medjutim, potrošnja plina, ako je istina to što navode (8,5l na otvorenom, 12l po gradu), zvuči super. E sad, da li je sa Alfom 156 bolja situacija nego sa Mondeom što se tiče cena održavanja, ponude delova, broja servisa...? Da li je nužno da gledam restilizovane primerke, od 2003./2004. na ovamo? Ili su Fiat Stilo i Lancia Lybra ipak pametniji izbor?
Logged

Vule

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 6572
    • Brava Eco Friendly
    • NS Auto Forum
Re: Ford Mondeo 2.0 dizel (TDDI ili TDCI), godiste od 2001. i mladji
« Reply #44 on: January 30, 2010, 07:24:25 PM »

Bolja je situacija što se održavanja tiče, jeftiniji su delovi, majstora na svakom ćošku, a i puni su ih oglasi, tako da ćeš sigurno naći dobar primerak.

U 156 varijanti, definitivno idi na JTD motor, 116KS, 1.8/2.0 benzinci troše u proseku 12, 13, 15 litara, tako da te u principu isto izađe da voziš sa 7 litara dizela ili 14 plina, s'tim da kod dizel varijante uštediš 400€ u startu na ugradnju plina, plus nemaš zauzeto pola gepeka, daleko je jednostavnije održavanje, sipaš i ne misliš. A da ne govorimo o performansama, koje su definitivno na strani JTD-a.

Stilo ipak nije ta klasa, Lybra je tu negde što se svega tiče, ali je 156 definitivno daleko lepši auto, što spolja što iznutra, tako da ne vidim razlog za kupovinu Lybre... Daleko od toga da je loša, taman posla, ali pored 156 realno nema šta da traži ni u jednom segmentu :)
Logged
“I’d rather lose by a mile because I built my own car than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don’t let someone else write the book.”

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Go Up