Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Dobrodošli na NS Auto Forum!

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Novi zakon o polaganju  (Read 12873 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

///M

  • Regular Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 124
Novi zakon o polaganju
« on: August 13, 2007, 01:11:16 PM »

Cuo sam neke price da  novi zakon o polaganju treba da stupi na snagu 1.1.2008.da li neko nesto zna o tome??ja punim 18 godina 14.4.2008,ocu ja moci to nekako da izbegnem.hvala unapred :wave1:
« Last Edit: August 13, 2007, 05:54:46 PM by Cici »
Logged

Interceptor

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2795
    • Alfa 156 SW 2.0TS,´74 Fiat 128 sport, Honda Shadow
Re: Novi zakon o polaganju !!!
« Reply #1 on: August 13, 2007, 05:45:22 PM »

Bilo bi lepo da se prvo predstaviš u temi namenjenoj za to,a što se zakona tiče probaćemo na netu da saznamo dali tu nešto ima novo.
Logged
Better to fight for something then live for nothing

Interceptor

  • VIP Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2795
    • Alfa 156 SW 2.0TS,´74 Fiat 128 sport, Honda Shadow
Re: Novi zakon o polaganju
« Reply #2 on: August 13, 2007, 06:24:25 PM »

Evo ovde par podataka a za opširnije idi u neku auto školu pa se raspitaj za detalje:
http://www.mup.sr.gov.yu/domino%5Cformular.nsf/vozacka.html

A ovo sam našao kao predlog zakona a dali će,i kako zakon izgledati i kada će biti donešen ostaje da vidimo:

ŠTA PREDVIĐA NACRT NOVOG ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA - piše Slobodan Rajić
Kazneni poeni - do gubitka vozačke dozvole
Ministarstvo za kapitalne investicije pripremilo je nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije. Nacrt ovog Zakona uskoro bi trebalo da se nađe pred poslanicima republičkog parlamenta. Po rečima autora, nacrt novog Zakona o bezbednosti saobraćaja je usaglašen sa odgovarajućim propisima Evropske unije, a cilj mu je da se u narednih pet do sedam godina, bez obzira na povećanje broja vozila na putevima, broj saobraćajnih nesreća u Srbiji prepolovi. Time bi se, po zamisli autora, znatno smanjio i broj žrtava, poginulih i povređenih, kao i visina pričinjene materijalne štete u saobraćajnim nezgodama koja, prema podacima, trenutno godišnje iznosi oko dve milijarde evra.

DRASTIČNE KAZNE
Nacrtom novog Zakona, pre svega predviđene su drastične kazne za prekršioce saobraćajnih propisa, daleko rigoroznije nego do sada. Cilj je da se obedbedi veća zaštita svih učesnika u saobraćaju, a time smanji i ogromna „cena“ koju sada plaćamo, prvenstveno zbog nesavesnih vozača, ali i drugih faktora koji smanjuju bezbednost na našim putevima.
Za razliku od dosadašnjih zakonskih rešenja u kojima su glavni instrument protiv nesavesnih vozača bile mandatne kazne, nacrt Zakona predviđa da vozači koji prave prekršaje ubuduće dobijaju i negativne poene!? Predviđeno je deset nivoa kažnjavanja koji će se sprovoditi postepeno. Kada vozač sakupi određeni broj negativnih poena, od policije će dobiti pismeno obaveštenje o svim dotadašnjim prekršajima i sa upozorenjem da ubuduće bude pažljiviji. Posle pismene sledi i usmena opomena, a zatim poziv za razgovor u policiji. Ukoliko i grupni razgovor sa vozačima koji prave slične prekršaje ne pokaže rezultat, biće uvedena privremena mera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od jednog do tri meseca. Sve kazne će se sabirati, tako da osim kratkoročne zabrane vožnje može da usledi i novčana kazna. Posle toga primenjuju se rigoroznije mere. Prva je poništavanje vozačke dozvole sa pravom polaganja vozačkog ispita nakon jedne ili dve godine, potom trajno oduzimanje dozvole i na kraju i trajno oduzimanje vozila.
Vozačima će, prema tekstu nacrta Zakona, konzumiranje alkohola biti potpuno zabranjeno. U slučaju da se u krvi pronađe do 0,3 promila alkohola, to se neće sankcionisati, ali već od 0,3 do 0,5 promila, vozaču će biti naplaćena i novčana kazna. Za koncentraciju veću od 0,5 vozač će pored novčane kazne dobiti negativne poene i biće mu zabranjeno dalje upravljanje vozilom. Ukoliko koncentracija alkohola bude 1,2 promila ili veća, vozaču sledi 24 sata zatvora, novčana kazna od 9.000 dinara i privremeno oduzimanje vozačke dozvole.

„PROBNE DOZVOLE”
Nacrtom je za početnike predviđena vožnja sa „probnom dozvolom“ za vreme koje su predviđena dodatna ograničenja. Neiskusnim vozačima se neće tolerisati ni trunka alkohola u krvi. Neće moći da upravljaju vozilom bez nadzora iskusnog vozača koji poseduje vozačku dozvolu najmanje tri godine. Vozači sa „probnom dozvolom“ neće smeti da voze brže od 90 km/č na autoputu i 70 km/č na ostalim putevima. Zakon početnicima zabranjuje i da upravljaju vozilom noću između 23 i 5 sati. Tek posle dve godine iskustva vozači će pred komisijom morati da pokažu da su savladali saobraćajne propise i tek tako će dobiti „stalne dozvole“.
Novina u nacrtu Zakona je da će vozački ispiti moći da se polažu sa 17, umesto kao do sada sa napunjenih 18 godina. Takođe, predviđene su i rigorozne sankcije za vožnju bez dozvole. Ukoliko policija nekoga „uhvati“ dva ili tri puta da vozi bez dozvole, zauvek će izgubiti pravo da vozi!?
Sankcije su kumulativne i dve godine će se „pamtiti“ svaki saobraćajni prekršaj. Odgovarajući broj negativnih poena povlači najpre novčanu kaznu, a potom privremeno i trajno oduzimanje dozvole. Za neiskusne vozače predviđene su duplo oštrije kazne. Tako stariji vozači gube dozvolu i moraju sve ispočetka da polažu sa 18, a oni sa „probnom dozvolom“ sa devet negativnih poena.
Upotreba mobilnog telefona tokom vožnje biće strogo zabranjena. Vozačima za ovaj prekršaj sledi kazna od 50 evra u dinarskoj protivvrednosti. Ako vozač želi da koristi mobilni telefon, moraće da zaustavi vozilo i obavi razgovor. Od zabrane upotrebe mobilnog telefona izuzeti su samo policija, hitna pomoć i vojska.
Naravno, nacrtom Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđene su i brojne druge promene čiji je cilj pre svega da se stanje u saobraćaju u Srbiji normalizuje i dovede u red kao u razvijenim i moderno uređenim državama u Evropskoj uniji.

POSEBNA AGENCIJA
U nacrtu Zakona predviđeno je i formiranje posebne Agencije za bezbednost saobraćaja, po ugledu na zemlje EU. Ako taj predlog bude prihvaćen, na polaganje vozačkih ispita će, umesto predstavnika MUP-a, sa kandidatima ići predstavnici Agencije.

KAO NA FRONTU
Prema statističkim podacima, u saobraćajnim nesrećama u Srbiji u poslednjih 15 godina poginulo je oko 16.000 ljudi, a povređeno oko 258.000, dok se pričinjena materijalna šteta procenjuje na 30-ak milijardi evra. U poslednjih nekoliko godina posebno su učestale nesreće koje su prouzrokovali i u kojima su stradali novopečeni vozači. Tako su prošle godine vozači sa iskustvom do godinu dana prouzrokovali 1.067 saobraćajnih nezgoda sa nastradalima, a to je četiri puta više nego što su izazvali vozači sa 10-godišnjim stažom.
Logged
Better to fight for something then live for nothing

Pages: [1]   Go Up